Selvportræt I

Det er længe siden, jeg har forsøgt at lave et selvportræt, måske fordi jeg på et tidspunkt for nogle år siden et par gange forsøgte, men ikke lykkedes med det mange gange i træk. Nu vil jeg prøve igen.

Det er stadig svært, og det kan man også se af den tegning, jeg lavede til mit første (i denne omgang) forsøg. Normalt tegner jeg bare nogle løse omrids, før jeg begynder at tegne op med blæk eller male med farver ovenpå, men denne her skitse blev ret gnidret, før jeg gik igang:

mig1,1

Her er det endelige resultat – i akvarel. Uden blæk men med hvid gouache. Det blev bedre end skitsen, og så kan man vist kun være tilfreds 🙂

Selvportræt 2017

(15×21 cm, akvarel med hvid gouache)

mig1,2

_________

(English recap: new watercolour self-portrait)

Dette indlæg blev udgivet i Akvarel, Øvelser. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

